میزان تصادفات موتورسیکلت در هرمزگان، ۲ برابر میانگین کشوری است

محمد باقر سلیمی بیان داشت: تحلیل آمار ها نشان دهنده این است که در هرمزگان میزان تصادفات موتور سیکلت، دو برابر میانگین کشوری است و خود موتور سواران و خانواده ها بویژه جوانان هنوز به این باور نرسیده اند که راکب موتور سیکلت نیز راننده محسوب می شود و تفاوتی در رعایت مقررات بین یک موتور سیکلت سوار و رانندگان سایر وسائل نقلیه نیست و همان مسئولیت مدنی و کیفری متوجه راکبین موتور سیکلت و دوچرخه نیز هست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان اذعان داشت: علاوه بر این موتورسیکلت سواران باید بدانند که راننده نیز نسبت به سرنشین مسئولیت مدنی و کیفری دارد که این واقعیت باید در جامعه نهادینه شود.

کارشناس ارشد ترافیکی پلیس هرمزگان افزود: زیر ساخت های لازم برای موتورسواران باید فراهم گردد ،در شهرهای بزرگ و پرجمعیت استفاده از خودرو کمتر شده است و استفاده از موتورسیکلت به ویژه در نقاط متراکم افزایش یافته،خطوط ویژه موتور، کانالیزه شدن عبور موتور ، لزوم تجهیز موتورها به حفاظ های ایمنی به دلیل اینکه راننده و موتور با کوچکترین ضربه از موتور جدا شده و دچار حادثه می شوند.

سلیمی تصریح کرد: طراحی ویژه برای کلاه ایمنی به دلیل اینکه ۹۰ درصد تلفات موتورسواران در اثر ضربه به سر و گردن می باشد که استفاده از کلاه ایمنی تا ۷۰ درصد خطر مرگ را کاهش می دهد، طراحی کلاه ایمنی که مناسب شرایط آب و هوای هرمزگان باشد تا مردم راغب به استفاده از کلاه ایمنی شوند از جمله ی این زیر ساخت ها هستند.

رئیس پلیس راهور هرمزگان در ادامه بازگشایی یک پیست موتور سواری و وجود مکانی مناسب به عنوان پیست موتور سواری را در تخلیه انرژی و هیجان جوانان موثر دانست و افزود : این طرح باعث کاهش حرکات نمایشی راکبان موتور سیکلت در معابر عمومی و خیابان ها و در نتیجه موجب کاهش تصادفات و تلفات رانندگی خواهد شد.

این مسئول انتظامی استان در پایان نقش صداو سیمای مرکز خلیج فارس و رسانه ها را در همکاری های سازمان های مرتبط با پلیس راهور با پخش برنامه های فنی و تخصصی با حضور کارشناسان راهور با توجه به حجم مخاطب و نفوذ این رسانه ها در مردم ، بسیار موثر و سازنده دانست.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 4 =

بستن